NAFKAH DIRI UNTUK ISLAM: Apa Sumbangan Kita Pada Hamas ??? <
HOME | QURAN | TAFSIR | GALERI | FORUM | VIDEO ONLINE | BUKU TETAMU

:: PeNenang JiWa ::
:: BoIkOt ::
:: TaQwIn ::
:: MaSa ItU EmAs ::
:: LiNk ::
:: SoKonGan ::

:: IkAtAn kAsih ::
:: WeBsItE ::
:: Ip DeTecT ::
    IP
:: SupPort ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

Apa Sumbangan Kita Pada Hamas ???
Sunday, May 14, 2006

KUALA LUMPUR, 14 Mei (Hrkh)- PAS berjaya menghimpunkan lebih RM581 ribu dalam majlis Himpunan Perdana 'Selamatkan Kerajaan Hamas' bermula 13 Mei ini di Markas Tarbiyah PAS Pusat, Taman Melewar malam tadi.
Di awal majlis, Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang menyerahkan sumbangan rakyat Malaysia sebanyak RM500 ribu kepada Ketua Whip Hamas di Parlimen Palestin, Dr Khalil Ismael al-Hayyah.
Manakala lebih RM55 ribu dikutip dalam majlis ceramah umum semalam. Derma sumbangan orang ramai diterima dalam pelbagai bentuk antaranya mata wang asing, gelang, loket dan cincin emas.
Sumbangan tersebut merupakan sebahagian daripada kutipan yang diseliakan oleh PAS bersempena dengan kempen Selamatkan Umat Islam Palestin anjuran Lujnah Hal Ehwal Antarabangsa PAS Pusat.
PAS bersama-sama dengan NGO melancarkan roadshow ke seluruh negara sebagai kempen untuk membantu umat Islam Palestin yang menghadapi tekanan ekonomi yang hebat dari Amerika syarikat dan sekutunya untuk menghapuskan kerajaan pimpinan Hamas.
Antara pemimpin yang berucap pada ceramah tersebut adalah Ustaz Hadi, Dr Khalil, Haji Mohamad Sabu (PAS), Dr Muhamad Nur Manuty (Muafakat), Zaid Kamarudin (JIM) dan Yusri Mohd (ABIM). Manakala Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa menterjemahkan ucapan wakil Hamas tersebut.
Antara pemimpin-pemimpin yang turut hadir adalah Naib Presiden PAS, Dato' Dr Hasan Mohd Ali; Ketua Pemuda, Salahudin Ayub; Setiausaha Agung, Dato' Kamarudin Jaffar; Ustaz Salleh Ahmad (PUM ) dan beberapa pemimpin lain.
Majlis mengenai perjuangan rakyat Palestin julung-julung kali dianjurkan PAS pada malam itu mendapat sambutan hangat apabila ribuan rakyat membanjiri Markas PAS sebagai menyokong perjuangan rakyat Palestin membebaskan diri dari cengkaman kuffar.
Presiden PAS menyampaikan ucapa terima kasih bagi pihak PAS kepada seluruh rakyat Malaysia dan berdoa agar Allah SWT menerima sumbangan tersebut sebagai fisabilillah.
posted by Mohd Nazri Amir Hamezah @ 6:29 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
:: mY LiFe ::





:: Nama::
Mohd Nazri Bin Amir Hamezah
:: Pengajian ::
Graduan Kuliah Usuluddin Syukbah Tafsir University Al Azhar Mansurah,Egypt :: Dilahirkan ::
Pada 4 ramadhan 1400 Dihospital Kota Bharu
:: Cita-cita::
Mati Dalam Mempertahankan Hak-hak Islam
:: MaKhzAn ::
:: ArTiKeL ::
:: WeBsItE ::
:: BiLanGaN MaSUk ::
Wahai kawanku, Segeralah tunaikan solat di awal waktu Dikala mendengar azan Usahakanlah semampu terdaya. Ini membuktikan kesungguhan anda. Di situ ada sumber kejayaan Di situ ada sumber pertolongan Di situ ada sumber taufiq Perhatikanlah banyak perintah ayat al-Quran. ... dimulakan dengan menyebut solat di awalnya Perhatikanlah Tuhan mensyariatkan solat... Juga di medan perang. Walaupun... Di saat genting dan cemas.

:: aL AzHar UniVersItY ::
:: RuJukAn ::
:: Haribulan ::


:: CerIa ::