NAFKAH DIRI UNTUK ISLAM: Pertahankan Islam di Kelantan <
HOME | QURAN | TAFSIR | GALERI | FORUM | VIDEO ONLINE | BUKU TETAMU

:: PeNenang JiWa ::
:: BoIkOt ::
:: TaQwIn ::
:: MaSa ItU EmAs ::
:: LiNk ::
:: SoKonGan ::

:: IkAtAn kAsih ::
:: WeBsItE ::
:: Ip DeTecT ::
    IP
:: SupPort ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

Pertahankan Islam di Kelantan
Friday, January 04, 2008

“…Kelantan menerima RM7.6 bilion di bawah Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) sedangkan Terengganu yang telah berjaya dimenangi UMNO hanya mendapat RM7.2 bilion”. begitulah kata-kata Najib Razak di dalam kempennya untuk menawan hati rakyat Kelantan semalam.

Dengan kata-kata itu, rakyat Kelantan yang bijak pasti akan terus undi Kerajaan PAS bukannya Barisan Nasional.

Seandainya rakyat Kelantan mengundi BN pada Pilihanraya akan datang pastilah jumlah peruntukkan yang diberikan akan berkurang, mungkin kurang lagi berbanding Terengganu. Sebagai Kerajaan yang memerintah mereka sepatutnya mengutamakan negeri yang mereka perintah tetapi ini terbalik pula. Peruntukkan lebih diberikan kepada negeri yang diperintah oleh musuh mereka iaitu PAS.

Dulu masa mereka kalah dengan PAS di Terengganu, bermacam-macam peruntukkan diberikan untuk menawan rakyat Terengganu dan akhirnya ramai rakyat Terengganu yang tak faham taktik BN ini tertipu. Mereka ingatkan, bila undi BN peruntukkan akan bertambah dan lebih banyak dari Kelantan, tetapi bila BN naik peruntukan menjadi kurang dan tidak sebanyak Kelantan yang masih diterajui PAS.

Oleh itu, kepada rakyat Kelantan khususnya teruskanlah mengundi PAS. Kalau sebelum ini anda beri DUN kepada PAS dan Parlimen kepada BN, kali ini berilah kedua-duanya kepada PAS, pasti lebih banyak lagi peruntukkan akan diterima untuk membangunkan Kelantan.

Jumlah peruntukan yang diberikan kepada Kelantan selama ianya diperintah oleh PAS lebih banyak jika dibandingkan dengan negeri-negeri lain yang diperintah BN di Pantai Timur.

Begitulah uniknya Kelantan. BN tidak akan berputus asa untuk merebut hati rakyat Kelantan, selagi mereka kalah selagi itulah mereka akan tingkatkan peruntukkan dengan harapan rakyat Kelantan akan sokong mereka.

Tapi ingat! sekiranya Kelantan jatuh ke tangan BN maka peruntukkan akan kurang, cukai pintu akan naik, tol akan bertambah, sewa-sewa tapak premis perniagaan akan bertambah dan banyak lagi. Kenapa jadi begitu? sebenarnya, perkara itulah yang berlaku dinegeri-negeri yang diperintah BN. Bila mereka memerintah pelbagai cukai dikenakan bagi memastikan semua pelaburan dan peruntukan lebih yang diberi sebelumnya dapat dikutip balik. Begitulah perangai buruk siku BN. Mereka beri untuk pujuk rakyat, bila menang mereka ambil balik.

Kepada rakyat dinegeri-negeri lain, jadikanlah Kelantan sebagai contoh. Kalau rakyat terus-menerus memberikan undi kepada BN maka akan selamanyalah rakyat terpaksa bayar pelbagai cukai dengan harga yang tinggi dan peruntukkan pembangunan yang kurang berbanding Kelantan.

Dengan itu, PAS yakin pilihanraya ke-12 adalah jalan terbaik untuk rakyat membuat perubahan. Cubalah buat perubahan kali ini, berilah PAS peluang selama 5 tahun untuk buktikan kemampuan dan kita akan lihat bagaimana BN akan berbondong-bondong datang ke negeri anda membawa pembangunan untuk merampasnya dari PAS.

Ingat! selagi Kelantan diperintah PAS, selagi itulah BN akan bagi lebih banyak peruntukkan. Itu janji Najib, bukan janji saya.


posted by Mohd Nazri Amir Hamezah @ 5:46 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
:: mY LiFe ::





:: Nama::
Mohd Nazri Bin Amir Hamezah
:: Pengajian ::
Graduan Kuliah Usuluddin Syukbah Tafsir University Al Azhar Mansurah,Egypt :: Dilahirkan ::
Pada 4 ramadhan 1400 Dihospital Kota Bharu
:: Cita-cita::
Mati Dalam Mempertahankan Hak-hak Islam
:: MaKhzAn ::
:: ArTiKeL ::
:: WeBsItE ::
:: BiLanGaN MaSUk ::
Wahai kawanku, Segeralah tunaikan solat di awal waktu Dikala mendengar azan Usahakanlah semampu terdaya. Ini membuktikan kesungguhan anda. Di situ ada sumber kejayaan Di situ ada sumber pertolongan Di situ ada sumber taufiq Perhatikanlah banyak perintah ayat al-Quran. ... dimulakan dengan menyebut solat di awalnya Perhatikanlah Tuhan mensyariatkan solat... Juga di medan perang. Walaupun... Di saat genting dan cemas.

:: aL AzHar UniVersItY ::
:: RuJukAn ::
:: Haribulan ::


:: CerIa ::