NAFKAH DIRI UNTUK ISLAM: Diari Hidup <
HOME | QURAN | TAFSIR | GALERI | FORUM | VIDEO ONLINE | BUKU TETAMU

:: PeNenang JiWa ::
:: BoIkOt ::
:: TaQwIn ::
:: MaSa ItU EmAs ::
:: LiNk ::
:: SoKonGan ::

:: IkAtAn kAsih ::
:: WeBsItE ::
:: Ip DeTecT ::
    IP
:: SupPort ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

Diari Hidup
Tuesday, January 15, 2008
university ku sewaktu dilanda hujan


Sedar-sedar aku telah pun tiga bulan berada ditanahair tercinta.Byk gelakan manusia dapat aku perhatikan sepanjang aku pulang ketanahair kali ini.Dari mula zaman aku menjejak kaki ke Mesir dulu,rasanya budaya org Malaysia tidak seburuk apa yang ada pada hari ini.Tahun 2003 aku pulang bercuti, sekali lagi aku melihat perubahan yang berlaku pada masyarakat khususnya kepada golongan muda-mudi yang lebih menguruskan masa mereka kearah aktiviti yang tidak berfaedah.Melepak,dadah,zina,gay,lesbian,gothik dan macam-macam lagi budaya asing telah menular masuk ke ruang-ruang rongga setiap anak muda melayu islam ditanahair kini.Siapakah perlu dipersalahkan dalam soal memperkenalkan budaya jijik ini dikalangan remaja kita?Tepuk dada tanya iman.Hal ini,seringkali menjadi tanda tanya pada diriku selaku insan yang belajar ilmu agama.Semasa di zaman persekolahan lagi aku dan rakan-rakan telah didedahkan dengan ilmu fardu ain dan kifayah.Masih teringat lagi dalam benak aku,bagaimana seorang ustazah cukup garang mengajar aku dan rakan-rakan utk melaksanakan tuntutan solat,hinggakan aku dicubit-cubit sewaktu disekolah rendah dulu.Semua itu memberi pengajaran buat diriku dan pengajaran itu benar-benar mengajar aku utk menginsafi betapa jijiknya masyarakat hidup tanpa tarbiyah islam.Ada guru agama,mereka ejek-ejek,malah ada yang sanggup mengatakan islam perlu kepada perubahan yang baru sepertimana yang dianjurkan sekarang mempercayai islam hadari lebih dari islam yang diajar oleh nabi.Tgk bagaimana di Terengganu Darul Iman,tumbuh bagaikan cendawan TASKA-TASKA HaDARI.Untuk apa semua ini dibina?adakah islam yang nabi bawa ini sudah tidak layak dianuti?

Teringat kepada sebuah buku yang aku baca sewaktu di Mesir dulu,Islam hadari hasil karya dari Anuar Jundi,menyentuh berkaitan ISLAM HADARI & ISLAM THAQOFI yang mana, ini semua adalah hasil cetusan pemikiran YAHUDI laknatullah untuk mengugat keimanan akidah umat islam.Siapakah yang berani tampil kehadapan untuk mengembalikan islam yang diwahyukan Allah kepada nabi Muhammad?mengapa manusia lebih suka cipta sesuatu mengikut hawa nafsu mereka?Benarlah kata Allah dalam surah nisa' ayat 60,menyentuh berkaitan siapakah golongan THOGHUT?Kalau kita lihat buku fatawa muasir hasil tulisan Dr Yusof Qordowi menyatakan bahawa THOGHUT ialah syaitan,pengikut-pengikut syaitan dan thoghut juga ialah mereka yang mencipta hukum hakam Allah mengikut hawa nafsu mereka.Patulah Allah ulang ayat berkaitan dengan thoghut ini sebanyak lapan kali.Sedarlah wahai saudaraku,islam yang kita anuti sekarang ini seolah-olah ditelanjangkan oleh golongan islam pada nama sahaja.Mereka inilah yang cuba memburuk-burukkan islam dengan cara menampilkan imej jijik mereka.Apa yang aku utarakan,bukannya berlaku diluar negara kita tetapi apa yang cuba aku sampaikan ini bermain disekitar kehidupan kita di Malaysia.Tgklah media massa skrg ini,disebut dalam satu kajian bahawa hanya 30% golongan berbentuk pengisian rohani disiarkan dalam channel-channel di kaca tv sekarang ini,bagaimana umat akan kembali sedar kepada islam sedangkan pengisian&tarbiyah rohani terlalu sedikit berbanding pengisian hiburan yang rata-rata kita tgk berlaku dimana-mana tempat.Anugerah hiburan hampir berlaku setiap bulan,nampaknya gerakan halus yahudi telah berjaya sampai dihati-hati umat islam hari ini.




posted by Mohd Nazri Amir Hamezah @ 5:18 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
:: mY LiFe ::





:: Nama::
Mohd Nazri Bin Amir Hamezah
:: Pengajian ::
Graduan Kuliah Usuluddin Syukbah Tafsir University Al Azhar Mansurah,Egypt :: Dilahirkan ::
Pada 4 ramadhan 1400 Dihospital Kota Bharu
:: Cita-cita::
Mati Dalam Mempertahankan Hak-hak Islam
:: MaKhzAn ::
:: ArTiKeL ::
:: WeBsItE ::
:: BiLanGaN MaSUk ::
Wahai kawanku, Segeralah tunaikan solat di awal waktu Dikala mendengar azan Usahakanlah semampu terdaya. Ini membuktikan kesungguhan anda. Di situ ada sumber kejayaan Di situ ada sumber pertolongan Di situ ada sumber taufiq Perhatikanlah banyak perintah ayat al-Quran. ... dimulakan dengan menyebut solat di awalnya Perhatikanlah Tuhan mensyariatkan solat... Juga di medan perang. Walaupun... Di saat genting dan cemas.

:: aL AzHar UniVersItY ::
:: RuJukAn ::
:: Haribulan ::


:: CerIa ::