NAFKAH DIRI UNTUK ISLAM: Matinya seorang Ulama' <
HOME | QURAN | TAFSIR | GALERI | FORUM | VIDEO ONLINE | BUKU TETAMU

:: PeNenang JiWa ::
:: BoIkOt ::
:: TaQwIn ::
:: MaSa ItU EmAs ::
:: LiNk ::
:: SoKonGan ::

:: IkAtAn kAsih ::
:: WeBsItE ::
:: Ip DeTecT ::
    IP
:: SupPort ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

Matinya seorang Ulama'
Wednesday, January 30, 2008



'Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati'

Demikian suatu peringatan daripada Allah s.w.t kepada seluruh makhlukNya,bahawa tiada suatu kuasa apapun yang dapat menghalang makhluk yang bernyawa dari menemui ajalnya.Ingatlah, sewaktu kita dilahirkan,kita menangis kerana waktu itu menangis kita kerana gembiranya dapat melihat alam yang penuh dengan kenikmatan,tetapi sewaktu kita meninggalkan dunia ini,pastinya orang disekeliling kita akan menangis kerana sedih di atas pemergiaan kita.Itulah ada resam kehidupan sebagai makhluk Allah.


Semalam kita dikejutkan dengan kematian seorang ulama' yang cukup disegani dulu,kini dan selamanya.Sifat tegas dalam menfatwakan konsert ratu cantik adalah haram, telah mengheret bekas mufti negeri selangor untuk dilucutkan jawatannya.Bagi kita,biarlah jawatan itu dilucutkan agar daging-daging yang membaluti tubuh badan kita tidak dilucutkan dek kerana bahang kepanasan api neraka Allah suatu 'hari nanti'.Marilah sama-sama kita mendoakan agar rohnya dicucuri rahmat dan akan ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh.Amin Ya Rabba Alamin.

Untuk sahabat-sahabat seperjuangan jangan rasa sedih di atas pemergiaannya,kita yang hidup perlu meneruskan perjuangan demi memartabatkan islam tercinta ini.Bangkit dan teruskanlah jihad kita,pastikan islam yang kita junjung ini,akan bertatah disetiap sudut hati manusia khususnya rakyat malaysia.Bangkitlah sahabat....bangkit...
posted by Mohd Nazri Amir Hamezah @ 7:23 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
:: mY LiFe ::





:: Nama::
Mohd Nazri Bin Amir Hamezah
:: Pengajian ::
Graduan Kuliah Usuluddin Syukbah Tafsir University Al Azhar Mansurah,Egypt :: Dilahirkan ::
Pada 4 ramadhan 1400 Dihospital Kota Bharu
:: Cita-cita::
Mati Dalam Mempertahankan Hak-hak Islam
:: MaKhzAn ::
:: ArTiKeL ::
:: WeBsItE ::
:: BiLanGaN MaSUk ::
Wahai kawanku, Segeralah tunaikan solat di awal waktu Dikala mendengar azan Usahakanlah semampu terdaya. Ini membuktikan kesungguhan anda. Di situ ada sumber kejayaan Di situ ada sumber pertolongan Di situ ada sumber taufiq Perhatikanlah banyak perintah ayat al-Quran. ... dimulakan dengan menyebut solat di awalnya Perhatikanlah Tuhan mensyariatkan solat... Juga di medan perang. Walaupun... Di saat genting dan cemas.

:: aL AzHar UniVersItY ::
:: RuJukAn ::
:: Haribulan ::


:: CerIa ::